A felüljáró a vasút által szétválasztott városrészéket köti össze, és megkönnyíti az eljutást a peronokhoz. A most átadott gyalogos felüljáró részét képezi majd annak az intermodális csomópontnak, ami a tervek szerint a helyi- és helyközi autóbuszos, valamint a vasúti közlekedést köti majd össze.
A műszaki átadás után a gyalogosforgalom számára is átadták azt a 220 méter hosszú gyalogos felüljárót, amely jelentősen megkönnyíti a vasútállomáson a peronokhoz való eljutást, és összeköti a vágányok által elválasztott területeket. A beruházásra nagy igény volt, hiszen ezzel a felüljáróval akár a MÁV gépészeti telepére is eljuthatnak a dolgozók. A Híd-Tám Hídépítési Fővállalkozó, Tanácsadó és Szolgáltató Kft. által kivitelezett felüljáróra mind az északi, mind déli oldalról egyaránt közel 21 méter hosszú lépcső vezet, valamint korszerű csapadékvíz-elvezető rendszerrel is rendelkezik. Ahogy Kikina Artúr, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatójának beszámolójából kiderült: a felüljáró lelkének számító, különleges eljárással beemelt acélszerkezet súlya meghaladja a 200 tonnát is.
„Ezzel a felüljáróval a vasútállomás és környéke fejlesztésének egy újabb mérföldkövéhez érkeztünk, hiszen az új felüljáró jelentősen megkönnyíti majd a vágányokhoz való eljutást a fehérváriaknak. Ha közelről nézzük, egy gyalogos felüljárót adunk most át, de ha távolabbról is megvizsgáljuk, a teljes vasútállomás és az intermodális csomópont szempontjából is fontos beruházásra került sor.” – értékelte a megvalósult fejlesztést Vargha Tamás, Székesfehérvár országgyűlési képviselője.
Törő Gábor országgyűlési képviselő hangsúlyozta: Székesfehérvár a Dunántúl egyik legfejlettebb vasútállomásával rendelkezik az elmúlt évek fejlesztéseinek köszönhetően. Mind a vágányok felújítása, mind a vasútállomás infrastruktúrájának fejlesztése a székesfehérvári utazóközönséget, a közösségi közlekedés megkönnyítését szolgálja. Bejelentette továbbá, hogy elindult egy környezetvédelmi hatástanulmány a székesfehérvári vasútállomást is érintő Budapest-Varsó vasútvonal fejlesztésének érdekében.
Mészáros Attila alpolgármester a város képviseletében köszönetét fejezte ki a Magyar Államnak, a beruházó NIF Zrt-nek, valamint a MÁV felé, hogy befejeződhetett a felüljáró fejlesztése, mivel az jelentős terhet vesz le a Széchenyi-Horvát István utcai kereszteződésről. „Szintén előrelépés lesz, ha jövőre elkészül a 100 férőhelyes parkoló a felüljáró déli oldalán, melyhez további 100 férőhelyes biciklitároló is kiépítésre kerül. Természetesen a helyi közösségi közlekedés hálózatának módosításakor arra is fogunk figyelni, hogy ne csak a vasúti északi, hanem a déli részére is hozzunk járatokat.”
A MÁV beruházási vezérigazgató-helyettese, Nyiszter Tamás az elmúlt évek székesfehérvári és környékbeli fejlesztéseit összegezte. Ahogy összefoglalójából kiderült, a beruházások általi modernizációt követően 2019-ben 10 millióan utaztak a környékbeli vonalakon, ami országos szintén is kiemelkedőnek számít.
(ÖKK, fotó: Simon Erika)
0 hozzászólás