Komoly érdeklődés, sok téma a kisfaludi lakossági fórumon

Miután a város közgyűlése pénteken elfogadta Székesfehérvár 2025-ös költségvetését, Kisfaludon kezdődött az a lakossági fórumsorozat, amelyen személyesen mondhatják el kéréseiket, kérdéseiket, problémáikat az adott városrészekben élők önkormányzati képviselőjüknek és Fehérvár polgármesterének is. A kedd esti fórumon a kisfaludiak is kihasználták ezt a lehetőséget, közlekedésről, szabadidős tevékenységekről, az Alba Ipari Zónáról és a bányáról is kérdezték az illetékeseket.

A lakossági fórumon ott volt dr. Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere és Róth Péter alpolgármster, a városrész önkormányzati képviselője is. A kisfaludiak kérdéseire Milus Gábor rendőr ezredes, Székesfehérvár rendőrkapitánya, Steigerwald Tibor, a Depónia ügyvezetője, Bozai István városgondnok és Nagy Zsolt, a Polgármesteri Hivatal Közlekedési Irodájának vezetője válaszolt, de eljött Horváth Miklós Csaba alpolgármester a városrész korábbi önkormányzati képviselője is.

Róth Péter  önkormányzati képviselő kiemelte, hogy múlt héten pénteken fogadta el a város költségvetését a Közgyűlés és a héten elindul az a lakossági fórumsorozat, amin személyesen mondhatják el kéréseiket, kérdéseiket, problémáikat a városrészekben élők.

A Fő utcai árok kitakarításáról kérdezett egy lakó. Kinek a feladata az árkok tisztítása ezen a területen?

Bozai István városgondnok elmondta, hogy a Főút és mellette az árok is a Magyar Közút kezelésében van és megkérik az út fenntartóját az árok kitakarításra.

Milyen tervek vannak az Alba Ipari Zónával és az Aranybulla környékével?

Az Aranybulla mellett elkészült az új nyilvános toalett és egy kerékpáros szervizpontot hoz létre még idén a város az Aranybullánál. Az Alba Ipari Zónában pedig nincsenek új fejlesztési tervek, tavaly megvalósult az Aréna beruházással együtt az útkapcsolat a Nagyszombati úttól a Seregélyesi útig. Az ottani telkek magántulajdonban vannak és egy szálloda, illetve egy üzletközpont építéséről van tudomása a városnak, továbbá egy kerékpáros vendéglátóhely/megálló is tervben van. Mint azt Cser-Palkovics András polgármester kiemelte új buszmegállók lesznek még a területen. Az Alba Ipari Zóna beépítése egyébként a végéhez közeledik és lassan teljesen megtöltik azt a vállalkozások. Kérdésre válaszolva a város polgármestere kiemelte, hogy nem lesz semmiféle akkumulátor gyár vagy ezzel foglalkozó üzem Fehérváron és nem is volt ilyen megkeresés semmilyen vállalattól a város irányába.

Nagy Zsolt a Közlekedési Iroda vezetője kiemelte továbbá, hogy, hogy az Aranybulla és Kisfalud között három zsákutca megnyitását tervezi az Aranybulla Zrt, és felhívta arra a figyelmet, hogy a Nagyszombati úttól kifelé a mostani szántóföldek besorolása továbbra is zöldterület és az is marad. Elhangzott, hogy kimondottan családi házas övezet lesz a három új zsákutca és nem épülnek társasházak.

Az Alba Ipari Zónával kapcsolatban elhangzott, hogy hamarosan indul az M7-es felújítása és a tervek szerint az Agárdi csomópontot bekötnék az Alba Ipari Zóna irányába is. A környék útfelújításaival kapcsolatban elhangzott, hogy a Nagyszombati út felújításának első üteme még idén elkezdődik. Erre pedig a költségvetési forrása is megvan a városnak, amit tartalmaz a 2025-ös költségvetés is.

A kisfaludi Fő utca forgalma miatt a gyalogos átkelőhelyen lehetne-e olyan okoszebrákat telepíteni a biztonság érdekében, mint ami egyre több helyen van Fehérváron?

Róth Péter önkormányzati képviselő elmondta, hogy a város költségvetése tartalmazza, hogy egy fényjelzéssel ellátott nagy méretű jelzőtábla kerül ki hamarosan a gyalogos átkelőhöz, ami ezáltal biztonságosabbá válik. Fehérvár rendőrkapitánya kiemelte a lakossági fórumon, hogy Kisfaludon az elmúlt időszakban semmilyen olyan bűncselekmény vagy komolyabb közlekedési esemény nem történt, ahol a rendőröknek intézkedniük kellett volna.

A 37-es buszt be lehetne-e hozni Kisfaludra, mert azzal mindenhova el lehet jutni a városban?

Az augusztus elejétől életbe lépő járatbővítés még nem tartalmazza ezt a tervet. A városi tömegközlekedés fenntartására csak az idei évben 5.3 milliárd forintot költ az önkormányzat – hangzott el a fórumon. Megoldás lehet és az lenne a legideálisabb, ha a helyi és a helyközi buszközlekedést jobban össze lehetne hangolni, amivel kapcsolatban egyeztet a város a szolgáltatóval. A buszközlekedéssel kapcsolatban a város polgármestere elmondta, hogy szeretné bővíteni az elektromos buszok számát Székesfehérvár és ha erre lesz pályázat, akkor azon mindenképpen indulni fog a város.

Mikor lesz felújítva az Erdősor Kisfaludon?

Az utca szilárd burkolatának elkészítése 13.7 M Ft-ba kerül és a város szándéka, hogy aszfaltos utat építsen az Erdősoron.

Mindenki kint parkol az autóval az utcán, ami nagyon nehézzé teszi a közlekedést. Van-e erre valamilyen megoldás?

A KERSZ szerint a forgalmat nem zavarhatja az, aki leparkol a háza elé.

Szabadidősport és fejlesztések

Egy lakó megjegyezte, hogy Nyitott Tornatermi foglalkozások nagyon jól működnek Kisfaludon is. A város egészében pedig heti szinten mintegy 4500 emeber vesz részt ezeken az ingyenes programokon. A város polgármestere a szabadidős sportolási lehetőségekkel kapcsolatban elmondta, hogy Kisfaludhoz közel, a Rácbánya területén épül hamarosan egy új, zöld tornapálya és elhangzott, hogy április végéig lesz még jég a MET Arénában addig pedig lesz közönségkorcsolya is.

Az uszodáról is kérdeztek a kisfaludiak

A jelenlegi uszoda felújítása a legfontosabb – hangzott el a fórumon. Egy komplex felújításnak elkészültek már a tervei és megközelítőleg négymilliárdos fejlesztésről van szó. Ennek egy része azonban a jelenlegi rendkívül magas üzemeltetési költségek miatt megtakarítható lenne, a teljes energetikai újjáépítést követően. A fejlesztéssel egyidőben a strandot is szeretné a város fejleszteni úgy, hogy maradjon terület egy további 50 méteres medence építésére. A felújítás ideje alatt egyébként a Kovács Katalin Nemzeti Kajak-Kenu Akadémiával szeretne megállapodást kötni a város, hogy a komplexum új, sukorói uszodáját használhassák a fehérvári uszoda felújítása alatt majd a Fehérváriak.

Miért tűntek el a csekkek a parkolási büntetésekből?

A parkolási bírságok kevesebb mint 10 százalékát fizették már papír alapú csekken, ezért szüntette meg a Városgondnokság a sárga csekkeket.

Január 1-től már 90 percet lehet ingyenesen parkolni a Fehérvári Parkolókártyával (NFC kártyával)

A parkolással kapcsolatban elhangzott, hogy az egy főre eső autószám Fehérváron a legmagasabb ma az országban. Ez várhatóan csak növekedni fog és egyszerűen nincs annyi terület, ahol ennyi autót tárolni lehetne. Egyes budapesti kerületekben például már csak egyetlen autóra váltható ki lakossági bérlet, az is több tízezer forintért, ami nem bevételszerzési forrása az önkormányzatoknak, hanem forgalomszabályozási eszköz. A következő években hatalmas kihívás lesz az egyre több autó tárolása a városban – mondta Fehérvár polgármestere a fórumon.

A murvabánya meddig működik még Kisfalud mellett?

Az évtized végéig megtörténik a bányarekultiváció, amit szigorúan ellenőriz a hatóság is. A szomszédos természetvédelmi terület pedig „szent és sérthetetlen.” – emelte ki Nagy Zsolt irodavezető.

(Bácskai Gergely, Media24, fotó: Mátay Balázs)

 

Vörösmarty Rádió


Kiemelt partnereink

2025. február
h K s c p s v
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728  

Written by Media24

2025-02-25

0 hozzászólás

Ez is érdekelhet

Share This