Keserédes McLaren siker a Hungaroringen

Szerző: Mátay Balázs

2024-07-21

A McLaren kettős sikerével ért véget a Formula 1-es világbajnoki sorozat Magyar Nagydíja. Az ausztrál győztes Oscar Piastri pályafutása során először nyert futamot, a így ebben a tekintetben utolérte csapattársát, Lando Norrist, aki a véghajrába adta át Piastrinak az első helyet, mivel csapatuk eltaktikázta magát és körökön keresztül szinte könyörögtek a rádión Norrisnak, hogy adja át a vezető pozíciót csapattársának… A dobogóra még Lewis Hamilton állhatott fel, a Mercedes pilótáját a Ferrarival száguldó Leclerc, majd a címvédő Verstappen (Red Bull) és a másik Ferrarival Sainz követte az élmezőnyben.

A további pontszerzők: Pérez (Red Bull), Russell (Mercedes), Cunoda (RB-Honda RBPT) és Stroll (Aston Martin).

Az élről rajtoló Norris elrontotta kicsit a startot, így Piastri és Verstappen megelőzte, de utóbbi később visszaadta neki a pozíciót, mivel elhagyta a pályát, mielőtt elé került. Az ausztrál nem nagy előnnyel, de tartotta vezető pozícióját, miközben mögötte Norris, majd Verstappen, Hamilton, Sainz és Leclerc volt a sorrend. Az első kerékcseréket követően a csere előtt viszonylag sokáig kint maradó Leclerc friss kemény gumijaival 8 másodperces hátrányt faragott le Hamilton és az őt üldöző Verstappen mögött, ám ahelyett, hogy lendületét kihasználva megelőzte volna két riválisát, a sokkal kopottabb gumijait frissekre cserélő Hamiltont követte a boxutcába, miközben Verstappen kint maradt, ráadásul a monacói a láthatóan remekül működő kemény abroncsok helyett közepes gumikat kapott, amivel hiába tapadt Hamiltonra, nem tudta megelőzni, így a Ferrari sokadjára eltaktikázta versenyzője futamát, megfosztva dobogós reményeitől.

Verstappen aztán jóval később cserélt másodjára és sokkal frissebb abroncsaival megelőzte Leclerc-t, majd Hamiltonnal csatázott, amikor az angol kereke megdobta a túl erőszakos hollandét, aki repült is egy picit, de az autója egyben maradt, folytatni tudta a versenyt, csakhogy másodjára már nem tudta megelőzni az újra elé kerülő Leclerc autóját, így meg kellett elégednie az 5. hellyel, sőt, Sainz is majdnem maga mögé utasította.

Mindeközben Norris haladt már 6 másodperces előnnyel az élen, miután nem a vezető Piastrit, hanem őt hívta ki előbb csapata a második kerékcserére, ezzel pedig csapattársa elé került és ott is maradt volna, ha mérnöke és csapata vezetői nem kérlelik, már-már könyörögnek neki, hogy engedje át az első helyet Piastrinak! Norris sokáig csak annyit válaszolt, hogy érje utol az ausztrál, aztán lehet szó bármiről is, de önerőből ez nem ment a másik McLarenesnek. Végül aztán 3 körrel a vége előtt, sokadik könyörgésre Norris a célegyenesben lelassított, bevárta Piastrit és elengedte.

Az ausztrál ezzel pályafutása első futamgyőzelmét aratta, pontosabban kapta ajándékba, miközben Norris feje füstölt a dühtől, mint ahogy Verstappen is igencsak frusztrált volt, mivel esélye sem nyílt a győzelemre, sőt, a dobogóra sem.

Igazán elégedett talán csak a semleges nézők lehettek, akik érdekes, izgalmas futamot láthattak.

Korai még kijelenteni, de úgy tűnik, a McLaren talált valamit, amivel befogta a Red Bullt és a Ferrari, Mercedes párost is megelőzte. Nem sokkal, csak éppen annyival, hogy – ha a riválisok nem találnak valami hasonlóan nagy dolgot fejlesztéseik során idén -, további futamgyőzelmekre és akár a konstruktőri vb-címre is esélyes lehessen. Egy biztos: soha nem volt még ilyen szoros az élmezőnyben a Red Bull, McLaren, Ferrari, Mercedes csata, amely pályáról-pályára, karakterisztikától függően változhat az idény végéig.

 

Vörösmarty Rádió


Kiemelt partnereink

2024. november
h K s c p s v
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Written by Mátay Balázs

2024-07-21

0 hozzászólás

Ez is érdekelhet

Share This