Komoly meglepetéssel végződött az idei Formula-1 -es világbajnoki sorozat harmadik, ausztráliai versenye, ugyanis a mezőnyt három éve uraló Red Bullos Max Verstappen korán kiesett (legutóbb is itt, Melbourne-ben történt ez meg vele 2022-ben) fékproblémái miatt, a két Ferrari pedig ezt kihasználva kisajátította az első két helyet, Sainz, Leclerc sorrendben, amire éppen két esztendővel ezelőtt volt utoljára példa, Bahreinben, csak akkor Leclerc nyert, Sainz második lett. A dobogó 3. fokára a McLarenes Lando Norris állhatott fel.
A befutás sorrendjében a további pontszerzők: Piastri (McLaren), Pérez (Red Bull), Alonso (Aston Martin), Stroll (Aston Martin), Cunoda (RB-Honda RBPT), Hülkenberg és Magnussen (mindkettő Haas). Utólag Alonsót megbüntették, mert az autóját az utolsó körben összetörő Russell baleseténél túlságosan lelassított a hatos kanyarban, amit a sportfelügyelők veszélyesnek ítéltek meg. A hirtelen lassulás ugyanis meglepetésként érte Russellt, aki elrántotta a kormányt. A kétszeres világbajnok a büntetése következményeként a hatodikról a nyolcadik helyre esett vissza.
A rajt viszonylag izgalommentesen megtörtént, ami a poros utcai pályán eleve jó jel. Verstappen, Sainz, Norris, Leclerc, Piastri, Pérez sorrendben szépen elrugaszkodott az élboly, mögötte a többiekkel. Aztán a 2. körben Sainz nemcsak befogta, meg is előzte Verstappent, ami a jelenlegi erőviszonyokat tekintve kisebb csodának tekinthető. Gyorsan kiderül azonban, hogy a címvédőnek gondjai vannak, mert az autója füstölt, s ha lassan is, de eljutott a boxutcáig. Mint kiderült, a fékével akadt gond, nem is mehetett tovább, kiesett már a 4. körben, amire igen régen volt precedens.
Sainz közben szépen ellépett az élen, majd a Verstappenhez hasonlóan műszaki problémával küzdő Hamilton is kiszállt a versenyből a 16. körben, emiatt érkezett egy virtuális biztonsági autós etap, ami éppen jól jött Alonsónak, főleg pedig Leclercnek, aki a Norris elé került a VSC-s szakasz és minden kerékcsere után, majd már csapattársát üldözhette Ferrarijával.
Ez nem tartott sokáig, Sainz el tudott kicsit lépni, sőt, Norris érkezett Leclerc mögé látótávon belül, miközben Pérez is megelőzte Russelt, aztán Alonso is mögé került, Norris pedig nem tudott veszélyes lenni Leclecre, mivel először a monacóit hívta ki a Ferrari a második kerékcserére. Utóbb ez nagyon jó döntésnek bizonyult, mert a hajrában nagyon jól hasított és a leggyorsabb körtért járó plusz pontot is behúzta Leclerc a 2. hely mellé.
A legvégén bő két másodperces előnnyel ért célba Sainz, csapattársa, Leclerc után Norris már szűk 6, Piastri pedig 36 másodpercet kapott. Pérez a kezdeti vitézkedést követően megrekedt a felzárkózásban, és 56 másodperces hátránnyal ért be, ami a Red Bull erejét tekintve komoly – negatív – meglepetés.
Három futam után összetettben Verstappen vezet 51 ponttal, Leclercnek 47, Péreznek 46, Sainznak 40 egysége van. A többiek már most leszakadóban: Pisatri 28, Norris 27, Russell 18, Alonso 16, Stroll 9, Hamilton 8 ponttal áll.
Földindulás persze nincs, de egyre nyomatékosabban kirajzolódik, hogy a Red Bull Verstappennel gyors igazán, továbbra is uralja a mezőnyt, ám utána egyértelműen a Ferrarik jönnek az erősorrendben, a McLaren a harmadik erő, nagy harcban a Mercedessel és Alonso révén az Aston Martinnal. A többieknek még az első 10-be jutás is nagy bravúr 1-1 versenyen.
A vb-sorozat a Japán Nagydíjjal Suzukában folytatódik majd április 7-én, magyar idő szerint reggel 7 órakor.
0 hozzászólás