Hiába rendelkezik a mezőny leggyorsabb autójával és két top pilótával, a remek szezonkezdés után hibát hibára halmoz a Ferrari a Formula-1-es világbajnokság idei sorozatában. Az eddigi 13 futamon nem kevesebb, mint hat (!!) olyan verseny volt, amely előtt vagy alatt amatőr és egyben végezetes taktika-stratégiai hibát követett el a maranellói istálló felelős stábja, amely által a biztos győzelmet elpazarolták. Gyakorlatilag ez történ ma a Hungaroringen, a Magyar Nagydíjon is, így fordulhatott elő az, hogy a 10. helyről rajtoló Verstappen nyerhetett, a sima győztesnek tűnő Leclerc pedig csak a 6. (!!!) helyen futott be!
A rajt előtt már hatalmasat bakizott a Ferrari stábja, mindkét autót közepes keverékű gumin startoltatta, miközben az elről rajtoló Russell a lassabb Mercedessel előttük tudott maradni jó sokáig a sokkal jobban tapadó lágyakkal, ezzel pedig a két Ferrari az üldözők elől sem tudott meglógni, holott, ha ők is lágyon kezdenek, 4-5 kör alatt levadászták volna Russellt és az első kerékcseréig már jelentős előnnyel vezethetett volna.
Leclerc így is később becserkészte és megelőzte a britet, de csak a 31. körben, ezzel sok időt bukott – miközben, még jóval az előzés előtt jött a második ordas hiba – nem maradtak kint túl sokáig a közepes szetten, alig néhány körrel a lágyon startolók után cseréltek Sainznál (borzasztó lassan), majd Leclercnél is, újra közepesre. Ennek ellenére is simán behúzhatta volna a futamot Leclerc mögötte Sainzzal,, de miután az új abroncsokon már 5 másodpercre elhúzott Russelltől, s 7-re Sainztól (ekkor még Verstappen is jó 10-12 másodpercre volt a monacóitól), ismét nagyon korán és amatőrnél is amatőrebb módon abszolválta a Ferrari a második kerékcserét, az abszolút lábon lövésnek számító kemény keveréket kapta Leclerc, miközben a néhány körrel később kiálló Sainz és aztán Verstappan, Hamilton és végül Russell is megkapta a lágyakat, amikkel nagyon gyorsak voltak.
Leclercet így aztán nemcsak Verstappen, de Hamilton is le tudta vadászni. Ekkor aztán a sokadik olasz hiba jött, látván a szenvedést, a kemény gumik alkalmatlanságát, hagyták kint szenvedni a hajráig, s csak 14 körrel a vége előtt hozták ki újra lágyakért, így vissza is esett a 6. helyre, ahonnan már úgy sem tudott előrébb lépni, hogy a végén nagyon üldözte Perezt. Mindeközben Verstappen úgy nyerte meg a futamot, hogy semmi rendkívülit nem csinált, csak azt, amire a Ferrari ismét képtelen volt: kihasználva a többieknél gyorsabb autóját, előzött néhányat, majd az élre állva elsőként be is futott. Mögötte Hamilton és Russel jött be a Mercikkel, s a gumikkal a hajrában már szenvedő Sainz is lecsúszott a dobogóról, így előfordult az, ami szinte lehetetlennek tűnt: a Ferrari egyik versenyzője sem állhatott fel a dobogóra (Leclerc mögött még Norris, Alonso, Ocon és Vettel gurult be pontszerző helyeken) !
Nincs ezen mit szépíteni: nem Max Verstappen fogja idén hatalmas versenyzéssel behúzni a világbajnoki címet, hanem a legnagyobb rivális csapat nyeri meg neki a második vb-címet! Az F-1 történetében példátlanul gyenge stratégákkal, versenyben döntésképtelen, folyamatosan hibázó stábbal eldobják maguktól a Ferrarinál azt, amit két év alatt felépítettek, hiába gyors, hiába győzelemre esélyes minden futamon a két autó és versenyző, a lehetőségeik töredékével sem tudtak élni. Kész csoda, hogy Leclerc, aki toronymagasan vezethetné a pontversenyt – ha nem balfácánkodik a stáb – még nem került szanatóriumba! Ennél jobban az ellenfelet segíteni szándékosan sem lehet…
Persze, van még hátra sok verseny, de ezt a hajót olyan szépen úsztatja el a Ferrari saját maga, hogy a Red Bullnak és Verstappennek szinte semmit nem is kell tennie, csak odafigyelni, hogy ne hibázzanak sokat.
Lesz min gondolkodni és dolgozni most Maranellóban, hogy a 4 hetes nyári szünet után Belgiumban már a versenyzőkhöz és az autók gyorsaságához méltó stratégiai döntésekre képes csapat folytassa a küzdelmeket, ne ez az amatőrnél is amatőrebb…
0 hozzászólás