A korszerűsített buszhálózat tervezett változásai már egy hónapja elérhetőek a lakosság számára, az ebben az időszakban beérkezett észrevételeket pedig folyamatosan értékelték a szakemberek. A tervek szerint augusztus elsejétől életbe lépő, bővített menetrend részleteiről Mészáros Attila alpolgármester hétfőn délelőtt sajtótájékoztatón számolt be.
317 e-mail a külön erre a célra létrehozott fiókban, 10 lakossági fórum, valamint 2400 felhasználó és 5000 utazástervezés. Ezek a számok jellemzik a buszmenetrend hálózatbővítésének véleményezési időszakát. Mielőtt a tervezett változtatás a csütörtöki közgyűlésen napirendre kerül, a szakemberek folyamatosan várták és építették be ezeket az észrevételeket – számolt be a hálózatbővítést érintő fejleményekről Mészáros Attila alpolgármester hétfői sajtótájékoztatóján. Az alpolgármester tájékoztatása szerint amennyiben a május 26-án, csütörtökön sorra kerülő közgyűlés elfogadja, abban az esetben az új buszmenetrend már augusztus elsejétől életbe léphet.
A bővítés időszerű lépés volt, hiszen a mostani hálózat 1976-os életbe lépése óta sokat változott mind a város szerkezete, mind a lakosság életvitele és utazási szokásai. A bővítést most erre tekintettel állították össze a szakemberek. „Az alapvető célunk, hogy a lehető legtöbb embernek biztosítsunk, illetve mutassunk alternatívát az autók használata helyett. Ennek egyik eszköze a közösségi közlekedés fejlesztése, azon belül is a buszhálózat bővítése és módosítása.” – fogalmazott az alpolgármester. Mint elhangzott, a közösségi közlekedés fejlesztésének másik eszköze a bérletstruktúrák áttekintése volt: az új, 280 forintos havi diákbérlet például megnégyszerezte az eladott bérletek számát a járvány előtti időszakhoz képest.
A jelenlegi menetrend szerint egy évben 3,2 millió kilométert tesznek meg a buszok Székesfehérváron, a bővítésnek köszönhetően ez a szám 3,6 millió kilométerre emelkedik. A járatok száma 46-ról 39-re csökken, miután néhány járat egybeolvad és útvonala meghosszabbodik. Ennek köszönhetően egy-egy járat akár több városrészt is érint, nagyobb menetidőt felölelve ezzel. A legtöbb változás a vasútállomásról induló, 30-as járatokat fogja érinteni. „Az alapvető cél az átszállási kényszer csökkentése.” – emelte ki Mészáros Attila alpolgármester.
A menetidők kapcsán további két, fontos változás lép érvénybe. Miután 1976-hoz képest lényegesen több jármű közlekedik a városban, így a menetidőket sem lehet az akkori állapotokhoz mérni. Ennek nyomán a bővített menetrendbe már az új, tényleges menetidők kerülnek be. Erről az utazóközönség a buszmegállókban is könnyen tájékozódhat: a menetrend tábláira az adott buszmegállóból való indulás időpontja lesz kiírva, az eddigi, végállomásról való indulás ideje helyett.
A hálózatbővítés előtt akár már júliustól – több ütemben – csatlakozhatnak a jelenlegi buszflottához az új elektromos autóbuszok. A tervek szerint ezeket a zajcsökkentés jegyében először a lakótelepi és kertvárosi járatoknál vezetnék be a hálózatba, de ahogy bővül a számuk, úgy tűnhetnek fel az összes viszonylaton.
A végleges menetrend letölthető lesz, valamint nyomtatott formában is terjesztésre kerül majd. A szakemberek kérik, hogy a jelenleg is elérhető útvonaltervező segítségével – amelyben már a járatindulások időpontjai is megtalálhatóak! – mindenki tervezze meg saját útvonalait, a könnyebb átállás érdekében. Az útvonaltervezőt IDE KATTINTVA érhetik el.
(ÖKK)
0 hozzászólás