F1: káoszfutam Mogyoródon, egy darabig megemlegetjük

Szerző: garanddesign

2021-08-01

Számos emlékezetes futamot produkált már a Formula-1-es világbajnokság magyarországi versenye, ám a mostani talán minden korábbit felülmúlt. Kezdődött ott, hogy a rajt előtti esőzésnek köszönhetően az átmeneti gumikon többen nem voltak elég óvatosak a startnál, kiváltképp a borzasztóan induló Bottas, aki hátulról belerongyolt Norrisba az egyes kanyarnál, majd Norris Verstappent is vitte magával, de Perez is kiesett, miközben Leclercet Stroll torpedózta meg oldalról, s összességben rögtön az elején fél tucatnyian búcsúztak, vagy sérült úgy meg az autójuk (elsősorban Verstappené), hogy azzal nem volt esély a megszakított verseny utáni újraindulásnál jó versenyt futni.
Az égiek ekkor még (újfent) Hamilton kezét fogták, mert ő került ezzel az élre, de a Mercedes nem reagált jól a megszakítás utáni helyzetre, ugyanis mindenki más behajtott a bokszutcába a felvezető kör végén új gumikért, így a rajtrácsra egyedül Hamilton állt fel, a többiek a bokszból követték. Gyorsan rájöttek a Mercedesnél a brutális bakira, a következő körben jött is be slick gumikért az angol, ám ezzel visszacsúszott majdnem a mezőny végére. Onnan aztán egyre jobban zárkózott fel, miközben a káoszra legjobban reagáló Ocon-Vettel kettős kiépített egy 8-9 másodperces előnyt a 3. helyen (!!!) álló Latifivel szemben, aki szépen feltartotta a mögötte érkező gyorsabb autókat. Ezzel az előnnyel végül a francia és a német jól sáfárkodott, mert mire Latifi visszakerült a sűrűjébe, kényelmes előnyben kocsikázhattak, elől, sőt, egy darabig Alonso is az élen haladt, a második kerékcseréig ő húzta legtovább abroncsaival. Hamilton és Verstappen (sérült autóval) pontszerző helyeken kívül ragadtak, s a holland a végére is csak kettőt csípett meg. Hamiltonnak annyiban mázlija volt, hogy egy második (igazából harmadik) kerékcserét beiktatott, s mivel senki sem zavarta, pont volt ideje utolérni a korábban cserélő Sainz, Alonso kettőst a 3.-4. helyeken. A rutinos spanyol világbajnok körökön át feltartotta a britet, ezzel pedig hozzájárult csapattársa, Ocon sikeréhez, akit a végéig hasztalan üldözött Vettel.

Sainz alatt is elkoptak a gumik, így amikor már-már utolérte Ferrarijával Vetteléket, inkább arra kellett figyelnie, hogy a 17 körrel frissebb gumikkal rendelkező Hamilton mikor kerül elé. Néhány körrel a vége előtt ez megtörtént. De, hogy végül mégis dobogós lett Sainz? Igen! Mert utólag Vettelt kizárták, amiért a szabályok által előírt minimum 1 liternél kevesebb üzemanyaga maradt a végén! Lehet ezt még fokozni?? Aligha. Mindenesetre azt hozzá kell tenni, hogy a rajt utáni kamikaze akciók miatt Bottast és Strollt is 5 rajthelyes büntetéssel sújtották, amit majd a következő futamon kell végrehajtani. Igaz, ez az általuk felöklelt Norrist és Leclercet kevésbé vigasztalja. Kár, hogy most jön a három hetes nyári szünet.

Vörösmarty Rádió


Kiemelt partnereink

2024. november
h K s c p s v
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Written by garanddesign

2021-08-01

0 hozzászólás

Ez is érdekelhet

Share This