Az egészségügyben is kulcskérdés a kommunikáció

Szerző: Media24

2024-02-02

Pénteken délelőtt megkezdődött a Fehérvári Orvosnapok idei programja. A kétnapos konferencia középpontjában ezúttal a kommunikáció áll, ami az orvosok és a betegek között, illetve az egészségügyben dolgozók egymás közötti kapcsolatában is kulcsfontosságú. A résztvevők a szakmai előadások után szombaton egy tréning keretében, interaktívan is feldolgozzák a témát.

Fontos év eleji szakmai esemény a Fehérvári Orvosnapok, amelyet immár 13. alkalommal rendeznek meg Székesfehérváron. Ahogy Prof. Dr. Izbéki Ferenc osztályvezető főorvos, a program főszervezője fogalmazott: két izgalmas napnak néznek elébe a résztvevők, hiszen idén a kommunikáció kérdéskörét járja körbe a konferencia, ami – véleménye szerint is – egy kiemelt és sokakat érdeklő téma. A nyitónapon ennek az egészségügyben, az egyes szakterületeken fontos aspektusait világítják meg előadásaikban a Fejér Vármegyei Szent György Egyetemi Oktató Kórház vezető munkatársai.

Mészáros Attila, Székesfehérvár alpolgármestere elsőként a szervezőknek mondott köszönetet, majd a Fejér Vármegyei Szent György Egyetemi Oktató Kórház valamennyi dolgozójának köszönte meg az itt élőkért folyamatosan végzett munkájukat. A konferencia témájához kapcsolódva a kérdés nehézségét hangsúlyozta, azt az álláspontot képviselve, hogy mind a két fél számára nagy empátia szükséges a hatékony orvos-beteg kommunikációhoz.
„A jövőben is nagyobb hangsúlyt kell fektetnünk arra, hogy a betegekkel megértessük az egészségügyi folyamatokat, illetve, hogy az orvosok mindig ismertessék, mi is történik egy-egy beteggel az ellátás során. Mindeközben fontos, hogy előre tudtunk lépni a kórházi infrastruktúrafejlesztésben, és a dolgozói álláshelyek feltöltése is a közös gondolkodás fókuszában van.” – mondta el Mészáros Attila.

Dr. Molnár Krisztián, a Fejér Vármegyei Közgyűlés elnöke is megköszönte valamennyi egészségügyi dolgozó áldozatkész munkáját, akik a Fejér vármegyében élők vagy ellátásra ide érkezők egészségének helyreállítását segítik. „Egyetértek azzal, hogy a kommunikáció nemcsak az egészségügyben, hanem az élet minden területén a legtermészetesebb kapcsolat kellene, hogy legyen. Csak a közvetlen, személyes interakció oldhatja meg akár a nehezebb helyzeteket is. Az orvos-beteg kapcsolat csapatmunka: ha megfelelően kommunikálnak egymással, akkor empatikusabbak és főként eredményesebbek tudunk lenni.” – hangsúlyozta dr. Molnár Krisztián.

Konkrét, a Szent György Kórháznak írt beteglevelekből is idézett megnyitójában Dr. Bakos Gábor orvosigazgató-helyettes. Az egészségügyi ellátás rendszerét és az ott dolgozók körülményeit tekintve is minden folyamatosan változik – hívta fel a figyelmet, kitérve arra, hogy mindezeket is áthatja a kommunikáció kérdése. „Ha úgy döntöttünk reggel, hogy bejövünk dolgozni és betegeket gyógyítunk, akkor minden körülmények között – vagy éppen mindazok ellenére – törekednünk kell a jó kommunikációra. Az a feladatunk, hogy a betegekben lévő szorongást oldjuk. Nem kerül több energiába, hogy kedvesek legyünk, és az, amit erre reakcióként pozitívumként visszakapunk, pluszban is hozzátesz a napunkhoz.” – emelte ki Dr. Bakos Gábor, felhívva a figyelmet az empatikus hozzáállásra, mind az egészségügyi ellátásban dolgozók, mind az azt igénybe vevők felé megfogalmazva gondolatait.

Szombaton az orvosi kommunikációban szaktekintélynek számító Dr. Pilling János PhD tart tréninget a konferencia résztvevőinek. Mint Prof. Dr. Izbéki Ferenc kifejezte: reméli, hogy ez a szakmai fórum az egészségügyi kommunikáció témáját tekintve egy folyamat kezdete, amelyet a Kórházban – például a skill laborban kiscsoportos képzések formájában – tovább tudnak majd vinni.

(ÖKK, fotó: Simon Erika)

 

Vörösmarty Rádió


Kiemelt partnereink

2024. november
h K s c p s v
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Written by Media24

2024-02-02

0 hozzászólás

Ez is érdekelhet

Share This