Egyelőre mégsem csökkennek a buszjáratok Fehérváron

Szerző: Media24

2022-12-07

Mivel megszűnt az üzemanyag-ársapka, Székesfehérvár polgármestere azt javasolja az önkormányzat képviselő-testületének, hogy a januártól tervezett járatszám-csökkentést halassza el. Alább olvasható dr. Cser-Palkovics András Facebook-bejegyzése.

„Elhalasztjuk a január 9-től tervezett járatszám-csökkentés bevezetését!

Tegnap estétől megszűnt az üzemanyag-ársapka. Ez a következő időszakban felértékelheti a közösségi közlekedés szerepét. Bár a város sincs könnyű pénzügyi helyzetben, meggyőződésünk szerint most is segítenünk kell az embereknek, különösen a téli időszakban. Most – bár pénzügyileg, a veszteség folyamatos növekedése miatt indokolni lehetne – mégse csökkentjük a menetrendet. Ugyan nem tudjuk megbecsülni, mekkora növekedést hozhat az utasszámban az üzemanyagárak emelkedése, a mostani helyzetben azt fogom javasolni a pénteki közgyűlésnek, hogy halassza el a január 9-től tervezett járatcsökkentést! A téli szünetet követően, január 9-től a jelenlegi menetrend szerint járnak majd az autóbuszok.

Bár a január 9-től tervezett menetrend-módosítás a csúcsidei járatokat nem érintette volna, szeretnénk minden lehetséges eszközzel segíteni az embereknek és a családoknak. Ezt most azzal is tudjuk megtenni, hogy január 9-én NEM LÉP ÉLETBE a tervezett módosítás.

Tudni kell, hogy a helyi buszközlekedés brutális, idén várhatóan 2,1 milliárd (!) forintos veszteséget termel, amit az Önkormányzat saját forrásaiból kell odaadjon a Volánnak. Ez a veszteség az utolsó „normális” évben, 2019-ben „még csak” 800 millió forint körül volt, az se kevés pénz, de még menedzselhető volt a város számára.

A Volán egyébként eddig is nagykereskedelmi piaci árat fizetett az üzemanyag után, jelentős részben ennek is köszönhető a veszteség kétszeresre emelkedése. A cég eddig nem jelzett problémát az üzemanyag-ellátás kapcsán, tudomásunk szerint a helyi buszközlekedés nem kell hiánnyal szembe nézzen, zavartalan lehet tehát a működés. Bízom benne, hogy ez így is marad.

Kérdésként szokott felmerülni, hogy ha ekkora a veszteség, akkor miért tartjuk fenn a rendkívül kedvezményes diákbérletek rendszerét? Három okból: 1 – Minden lehetséges eszközzel szeretnénk segíteni a fehérvári családokat. 2 – Minél több diák választja a buszt az „anyataxi” helyett, annál jobb a forgalmi helyzet csúcsidőben. 3 – Annyival többet sikerült eladni a kedvezményes diákbérletekből, hogy ez jelentős bevételt eredményezett.

Bízom abban, hogy a közgyűlés egyhangúlag támogatni fogja javaslatomat, valamint abban is, hogy ez segítséget nyújt majd mindazoknak, akik ritkábban autóznak ezután. Emellett adatgyűjtésre is alkalmas lesz a következő időszak, hiszen kiderül, okoz-e, és ha igen, mekkora utasszám-emelkedést a magas üzemanyagár. Ez a menetrend jövőbeli tervezéséhez, fejlesztéséhez fontos információ lehet.”

 

Vörösmarty Rádió


Kiemelt partnereink

2024. november
h K s c p s v
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Written by Media24

2022-12-07

0 hozzászólás

Ez is érdekelhet

Share This