Az első, a bahreini verseny után az idei Formula-1-es világbajnokság második futamát, a Szaúd-Arábiai Nagydíjat is a Red Bullal száguldó, holland Max Verstappen zárta az élen csapattársa, a maxikói Sergio Perez és a Ferrarival versenyző, monacói Charles Leclerc előtt. A további pontszerzők a befutó sorrendjében: Piastri (McLaren), Alonso (Aston Martin), Russell (Mercedes), Bearman (Ferrari), Norris (McLaren), Hamilton (Mercedes), Hülkenberg (Haas).
A koreográfia a szokásos volt: az élről induló Verstappen el tudott jönni szépen a rajt után, Leclerc pedig hamar átadta második helyét Pereznek, vélhetően az elején már nem akarta elkoptatni a gumijait egy kemény csatában, így a monacói a vezető páros mögött, az őt követő boly pedig tőle kezdett szépen leszakadni. Ekkor aztán jött Stroll vezetői hibája miatta biztonsági autó, amikor a kanadai falba állította Aston Martinját, ez pedig újra összerázta a mezőnyt, amely 90%-ban gyorsan ki is ment abroncsokat váltani, a közepesen vagy lágyon startolók a keményeken már egyértelműen végig akartak menni újabb kiállás nélkül. Ez végül össze is jött.
A rajtnál idő előtt látványosan bemozduló, ám a büntetést rejtélyes módon megúszó (a szem látta a „kiugrást”, de az érzékelő valószínűleg nem jelzett…) Norris és Hamilton nem érkezett cserére, így pár körön át az élre álltak, de a Red Bullos duó, majd később Leclerc is megelőzte őket. Innentől kezdve csak annyi izgalom maradt, hogy Russell be tudja-e cserkészni Alonsót, a hajrára egyaránt új lágy gumikra váltó Hamilton Norrist, végül pedig, hogy ők utolérik-e a friss, gyors gumikkal a lebetegedett, Bahreinben dobogós Sainz helyére a Ferrariba ülő 18 éves újoncot, Oliver Bearmant, aki a 11. helyről a hetedikig küzdötte fel magát és végül toronymagasan nyerte a Nap Versenyzője szavazást. Egyik sem jött össze, így valójában a rajtnál és a biztonsági autós fázisnál alakult ki némi pezsgés, amúgy teljesen egysíkú volt a verseny.
Amit két futam után, két, egymástól eltérő pályán való versenyzést követően ki lehet jelenteni, az a következő: a Red Bull továbbra is jelentősen a mezőny előtt jár, csapaton belül pedig Verstappen Perez előtt. Az is tény, hogy az üldözők közül a Ferrari fejlesztett a legjobban, mert bár a Red Bullokhoz nem tud igazán közel férkőzni, az olasz istálló gépeit a többiek nem tudják elkapni, egyszerűen azért, mert jelenleg gyorsabbak náluk.
Hogy összerázódhat-e ennél jobban a mezőny, csak a bajnoki évad felén túl lehet viszonylag biztosan megmondani, ám a jelenlegi helyzet nem túl kecsegtető. Van a „Premier Ligás” Red Bull, a „Serie A”-ban futó Ferrari, a jóindulattal „Bundesliga” szintű McLaren, Mercedes, Aston Martin trió és a többiek, akik az „NB I” szintjén próbálkoznak…
Folytatás két hét múlva, Melbourne-ben az Ausztrál Nagydíjon. Poros, utcai pálya, ha valahol lehet reménykedni izgalmakban, talán ez az lehet az egyik ilyen verseny.
0 hozzászólás