Lázár János építési és közlekedési miniszter bejelentette, hogy június elsejétől mindenki visszakapja a vonat vagy buszjegye árának 50%-át, ha az adott járat, amelyen utazik, 20 percnél többet késik. Kivétel nincs, a Késési Biztosítás mindenkinek jár, aki jeggyel vagy bérlettel vesz igénybe egy járatot.
Miképpen néz ez ki a gyakorlatban?
Az applikációval vásárlók automatikusan visszakapják, számlájukra visszautalják a jegy árának 50%-át, amennyiben aktiválják a MÁV applikációban a késési biztosítás funkciót. Az automatában vagy jegypénztárban vásárlók az úticél befejezése után, a jegypénztárban, jegyük leolvasásával tudják visszaigényelni az utazás árának 50%-át. A bérletesek pedig 10% kedvezményt kapnak következő havi bérletükből, amennyiben 5 alkalommal késik minimum 20 percet a járatuk.
Lázár János arról is tájékoztatott, hogy felújítják a MÁV-csoport pályaudvarain található összes mosdót, amelyet az utasok ingyenesen használhatnak. 2026 januárjáig 1100 mosdót korszerűsítenek.
Az utasok tájékoztatása és a rendkívüli helyzetben történő gyors segítségnyújtása tekintetében is komoly változást jelentett be a miniszter:
Megkezdte működését a MÁV-csoport Országos Haváriaközpontja. A vállalatcsoport integrációjával a vasúti és autóbuszos személyszállítás egyesült, és ezzel egy időben vált elengedhetetlenné, egy olyan országos diszpécserközpont létrehozása, amely a rendkívüli helyzetekben gyorsan átveszi az irányítást. A cél ezzel az, hogy a haváriahelyzetekben feltartóztatott utasok gyorsan és zökkenőmentesen továbbutazhassanak a mihamarabbi célba érés érdekében, legyen szó pótlóbuszok beállításáról, vonat- vagy buszjáratok megállási rendjének, útvonalának megváltoztatásáról, de az eljutás megszervezése mellett az utasok gyors és érdemi tájékoztatása is kiemelt feladat. Ennek érdekében a mostanáig több szervezetben működő utastájékoztatási tevékenységet is újjászervezték, és a Haváriaközpont irányítása alá helyezték.
Bővítették a MÁVINFORM tájékoztatási csatornáit is: a legtöbbek által használt online felületeken kívül a korábbinál is több rádió közlekedési hírblokkjában, január elejétől pedig immár az RTL reggeli híradójában is tájékoztatást adnak az ügyeletesek. „Képbe hozni és célba juttatni minden utast a rendkívüli helyzetekben, méghozzá minél gyorsabban. Ez az Országos Haváriaközpont küldetése” – jelentette ki Lázár János.
(Fotó: Mátay Balázs)
0 hozzászólás