A jogszabály lehetőséget ad arra, hogy a munkáltatók maguk szervezzék meg dolgozóik gyermekeinek a felügyeletét. Ennek megoldásában is támogatja a cégeket az Önkormányzat, illetve a kórházi és az alapellátásban dolgozók, valamint a mentőszolgálat állománya számára külön épület biztosításával segíti gyermekeik felügyeletét a város. A pénteki Magyar Közlönyben megjelent jogszabály alapján kialakított ideiglenes helyi szabályokról közösségi oldalán tett közzé tájékoztatót dr. Cser-Palkovics András polgármester.
„Tisztelt Fehérváriak!
Tudomásul vesszük az Operatív Törzs és az állam döntéseit, Székesfehérvár Önkormányzata a most megjelent jogszabály szerint fog eljárni a következő egy hónapban. Az életünk nagyon sok területére kiterjedő ideiglenes szabályozás szövege itt érhető el, úgy vélem, a legtöbb tegnap felmerült kérdésre tartalmazza a válaszokat: https://magyarkozlony.hu/dokumentumok/49938f217e712
ce35fbd9be13af1113f65703127/megtekintes
Természetesen az Önkormányzat mindent meg fog tenni annak érdekében, hogy a jogszabályok által engedett módokon és formában segítsen a szülőknek és a családoknak a következő hetekben:
– Az óvodákban – az iskolákhoz hasonlóan – rendkívüli szünetet rendeltek el, tehát a város óvodáit be kell zárjuk március 8-a és április 7-e között. Bár az önkormányzat és az óvodák vezetői, munkatársai felkészültek arra, hogy a tavaly tavaszi időszakhoz hasonlóan biztosítani tudjuk a gyermekfelügyelet lehetőségét a családok részére az ügyelet megszervezésével, erre a megjelent jogszabályok alapján jelenleg nincs lehetősége az óvodafenntartóknak, így az önkormányzatoknak sem.
– A jogszabály lehetőséget ad arra, hogy a munkáltatók maguk szervezzék meg a dolgozóik gyermekeinek a felügyeletét. A felügyeletet kizárólag kvalifikált óvodai dolgozó láthatja el, ezért az önkormányzat szakmai segítséget nyújt a munkáltatóknak, és 450 fős óvodapedagógusi állományának tagjait felkéri arra, hogy önkéntes alapon – de természetesen a bérük folyósítása mellett – vállalják el a felügyeletet a különböző fehérvári munkáltatóknál. Az önkormányzat összeköti a gyermekfelügyeletet megoldani kívánó cégeket az óvodákkal és pedagógusokkal, hogy a lehető legtöbb munkáltató a lehető leggyorsabban megoldhassa dolgozói számára a gyermekfelügyeletet. A munkahelyi gyermekfelügyelet megszervezését legkésőbb a tevékenység megkezdését megelőző napon be kell jelenteni a települési önkormányzat polgármesterének, továbbá a népegészségügyi feladatkörben eljáró Járási Hivatalnak. Amennyiben az Önkormányzat segítségét igénylik a gyermekfelügyelet megszervezésében, ezt a munkáltatók a meszaros.attila@pmhiv.szekesfehervar.hu elérhetőségen jelezzék Alpolgármester Úr számára!
– Tekintettel arra, hogy a járványhelyzet megoldásához, a betegellátáshoz és az oltások bonyolításához a kórházi és az alapellátásban dolgozók, valamint a mentőszolgálat állománya abszolút nélkülözhetetlenek, az önkormányzat külön épület biztosításával segíti gyermekeik felügyeletét, hiszen ez sem a kórházépületben, sem a rendelőkben nem volna megoldható.
– Amely család igényli az óvodai étkezést, azt tudjuk biztosítani. Az igényt előző nap délig jelezhetik az óvodában. Az ételt munkanapokon 12.00 és 12.30 között lehet elvinni az óvodából.
– Az állam a bölcsődékben nem rendelt el rendkívüli szünetet, így azok hétfőn rendes munkarendben várják a kisgyermekeket. Önkormányzatunk az intézményvezetőkön keresztül már felajánlotta a bölcsődei dolgozók részére az ingyenes tesztelés lehetőségét. Arra kérek minden családot és szülőt, hogy csak abban az esetben vigyék gyermeküket a bölcsikbe, ha a felügyeletet nem tudják más módon megoldani!
– Amennyiben az ideiglenes jogszabályok változnának, az Önkormányzat készen áll arra, hogy haladéktalanul beindítsa a hagyományos ügyeleti rendszert a város óvodáiban.
– A megjelent jogszabály értelmében minden közterületen kötelező a maszk használata, kivéve egyéni sporttevékenység közben, 6 éves kor alatt és a jogszabály által kijelölt egészségügyi kivételek esetében.
– A feltételezésekkel ellentétben a vendéglátóhelyek az eddigi szabályok szerint működhetnek tovább, tehát elvitelre, házhoz szállításra továbbra is van lehetőség.
– Az üzletek nyitvatartásával kapcsolatos minden szabály és a kivételek, tehát mi lehet nyitva és mi nem a következő két hétben, részletesen megtalálható a jogszabály 3-as és 5-ös pontjaiban.
– A helyi közösségi közlekedésben természetesen lesz lehetőség a márciusra megváltott kedvezményes bérletek kompenzációjára, ennek részleteiről a jövő héten adok tájékoztatást.
– A Székesfehérváron önkormányzati tulajdonú bérlakásban élők, 2020. december 10. napja és 2021. március 31. napja között lejáró bérleti jogviszonya a 305/2020. (XII.10.) számú határozattal 2021. április 30. napjáig automatikusan meghosszabbításra került. Az Önkormányzat döntését követően a Kormány a 609/2020. (XII.18.) Korm. rendelettel úgy döntött, hogy a helyi önkormányzat tulajdonában lévő lakásra kötött lakásbérleti szerződés a bérlő egyoldalú, a veszélyhelyzet ideje alatt – de legkésőbb a szerződése lejártának utolsó napján – megtett írásbeli nyilatkozata alapján a veszélyhelyzet megszűnéséig meghosszabbodik. Tehát fontos, hogy – aki a Kormányrendelet alapján kéri a szerződése meghosszabbítását, annak – írásban nyilatkoznia kell erről.
A nyilatkozat eljuttatható a Hivatalba postai úton, e-mailben, vagy elhelyezhető az a Polgármesteri Hivatal portáján (Városház tér 2.) kihelyezett gyűjtődobozban. Bele értve a fentiek szerint meghosszabbított szerződést is, amennyiben egyébként a bérlő a szerződése lejártát követően is szeretné a lakást bérelni, akkor a vonatkozó kérelmet a szerződés lejárta előtt be kell nyújtania. Ezen kérelmeket is folyamatosan fogadja a Hivatal. A kérelem-nyomtatvány letölthető a város honlapjáról, és a Hivatal portájára is kihelyezésre került. A kérelemhez csatolandó közüzemi igazolások beszerezhetőek elektronikus úton. A kérelem és mellékletei eljuttathatóak a Hivatalba postai úton, e-mailben, vagy elhelyezhetőek a Polgármesteri Hivatal portáján (Városház tér 2.) található gyűjtődobozban. A bérlakásokkal, bérleti jogviszonyokkal kapcsolatosan az ügyintézők a 537-611; 537-612 és az 537-149-es telefonszámokon részletes tájékoztatást nyújtanak.”
0 hozzászólás