A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) kezdeményezésére idén júniusban nagyszabású országos kampány indul, melynek célja, hogy az alsó tagozatos iskolások jobban megismerjék hazánkat. A gyermekek a kampány segítségével nemcsak a kötelező tanórai keretek között tanulhatnak az ország látványosságairól és természeti kincseiről, hanem Kajlát, a kíváncsi magyar vizslakölyköt követve virtuálisan és személyesen is felfedezhetik Magyarország csodáit. A MÁV és a GYSEV a Kajla útlevéllel (és diákigazolvánnyal) rendelkező gyermekek számára július hónapban ingyenes utazást, kísérőjük számára pedig 33%-os kedvezményt biztosít minden belföldi járaton.
 
A kampány az úgynevezett Kajla útlevélre épül, amellyel a gyermekek megyénként két-két fontos turisztikai célpontot kereshetnek fel a szüleikkel. Az útlevelek a Magyar Turisztikai Szövetség, a Klebelsberg Központ és az Oktatási Hivatal közreműködésével minden magyar alsó tagozatos iskoláshoz eljutnak (több helyen múlt időben, már eljutottak...) a bizonyítványosztással egy időben. Ebbe a pecsétgyűjtő füzetbe gyűjthetik a gyerekek a bélyegzőket több száz magyarországi látnivalónál, illetve a Tourinform-irodáknál.
 

A kezdeményezéshez a Magyar Posta is csatlakozott, a kampány részeként díjmentesen kézbesíti ki a Kajla útlevelek mellé kapott képeslapokat júliusban és augusztusban. A gyerekek saját képeslapot is készíthetnek a Magyar Posta alkalmazásával az általuk készített fotóval, amelynek küldése szintén ingyenes. Az applikációt és az útlevelet egészíti ki a kampány harmadik eleme, a SPAR matricagyűjtő akciója, amelynek során 2019. június 20. és augusztus 14. között 200 matricát gyűjthetnek albumba a gyerekek, miközben szüleik kedvezményes kuponokkal gazdagodnak. 

 
Már most több tucatra rúg a csatlakozott stratégiai partnerek száma, amely a Magyar Turisztikai Szövetség irányításával a nyár végéig folyamatosan bővülni fog, így érdemes folyamatosan nyomon követni a Kajlával kapcsolatos híreket a www.kajla.hu oldalon, és igénybe venni a kampány keretében biztosított kedvezményeket.