Manapság a nem megfelelő étrend miatt könnyen leszünk vitamin-hiányosak, vagy ha nem a legjobb élelmiszereket fogyasztjuk, illetve a szervezetünk nem képes őket hatékonyan feldolgozni. Lehet, hogy nem betegszünk meg egyből, de a végén emésztési zavaraink lehetnek, mert a vitaminok felelősek a biokémiai reakciókért a szervezetben. Szükségünk van rájuk, annak érdekében, hogy megfelelően működjön minden. Ezeket a zavarokat sokszor nem fedezzük fel egyből.

1. Repedések a száj sarkában:

Ami hiányzik:vas, cink, és a B-vitaminok, mint a niacin (B3), riboflavin (B2), és a B12. Például, ha egy vegetáriánus nem kap elegendőt ezekből a vitaminokból, vagy egy esetleges fogyókúra kimeríti a készleteket.

Amivel pótolható: sok baromfit, lazacot, tonhalat, tojáts, osztrigát, kagylót, aszalt paradicsomot, mángoldot, földimogyorót, és hüvelyeseket fogyasztani, mint például a lencse. A vas felszívódását növeli a C-vitamin, ami szintén segít a fertőzések leküzdésében, így ezek mellé rengeteg brokkolit, piros paprikát, kelkáposztát és karfiolt kell ennünk.

2. A vörös, hámló kiütés az arcon, és hajhullás:

Ami hiányzik:biotin (B7), vagyis a haj vitamin.Miközben a test tárolja a zsírban oldódó vitaminokat (A, D, E, K), addig nem tárolja a legtöbb B-vitamint, amelyek vízben oldódóak.Testépítők szigorúan vegyék figyelembe: ha nyers tojást esznek, akkor gátolják a biotin feslzívódását a szervezetben.

Amivel pótolható: főtt tojás, lazac, avokádó, gomba, karfiol, szója, dió, málna, banán fogyasztása.

3. Piros vagy fehér acne szerű duzzanatok az arcon, a karok, a combok és fenéktájon:

Ami hiányzik:Az esszenciális zsírsavak, A és D vitaminok

Amivel pótolható: a telített zsírok hanygaolása, és az egészséges zsírok felvétele az étkezésbe. Több lazac, szardínia, dió, len, és kender fogyasztása. Az A-vitamin bevonása az étrendbe, amelyet leveles zöldségekben, illetve sárgarépában, édesburgonyában és a pirospaprikában találunk meg.

4. Bizsergés és szúró érzés bizonyos testtájakon:

Ami hiányzik:B-vitaminok, mint a folsav (B9), B6, és B12."Ez a probléma közvetlenül kapcsolódik a perifériás idegekkel. A tüneteknek köze van a szorongáshoz, a depresszióhoz, a vérszegénységhez, a fáradtsághoz, és a hormonháztartás felborulásához.

Amivel pótolható: spenót, spárga, cékla, bab (tarka, fekete, vese), tojás, polip, kagyló, osztriga, és a baromfi.

5. Izomgörcsök formájában szúró fájdalmak a lábfejen és a lábujjakban:

Ami hiányzik:magnézium, kalcium, és a kálium. A kemény edzésterv kiveszi belőlünk ezeket az anyagokat

Amivel pótolható: banán, mandula, mogyoró, cseresznye, meggy, alma, grapefruit, brokkoli, bok choy, és a sötét leveles zöldségek, mint a kelkáposzta és a spenót.

Szavazás

Mi a legfontosabb, amit magaddal vinnél egy lakatlan szigetre?
  • Votes: (0%)
  • Votes: (0%)
  • Votes: (0%)
  • Votes: (0%)
  • Votes: (0%)
Total Votes:
First Vote:
Last Vote:
 
 

Kiemelt partnereink

FehervariHirek logo

Fonix logo

OKK logo

KNyKK logo

VPannónia Szíve

2020. október 21. szerda 18:21,
Orsolya napja van.
JSN Epic is designed by JoomlaShine.com