Bezsírosodtál a karácsonyi vendégjárás során? Szeretnéd eltüntetni a hirtelen megjelent zsírpárnákat? Volt már olyan, hogy az újévi „Egészségesen fogok élni!” -fogadalmadat egy hónap után elfelejtetted? – Akkor ez a cikk neked szól! Véget ért a karácsonyi időszak, s a szilveszteri mulatozások „kaja-mámora” is messzire került. Míg az ünnepek alatt általában elfelejtjük az egészséges étkezést, a minőségi ételek fogyasztását, január elején/közepén már mindenki azon gondolkozik, hogy miért is evett annyi édességet / „rossz szénhidrátot”, és sírva nézegeti a gyorsan felkapaszkodott zsírpárnákat a tükörben. Ilyenkor persze fogadkozunk, hogy jövőre tudatosabban készítjük majd el az ünnepi menüt, és határozottabban fogjuk elutasítani a rokonok / barátok csokoládés-fehér lisztes – cukorban úszó sütemény-kínálását.
 
"Az ünnepek alatt nehéz kimaradni a finomságok élvezetéből, mert az ember, ha családdal ünnepel, nem várhatja el, hogy mindenki rá legyen tekintettel.” – mondta Lakatos Péter táplálkozási szakértő – „Alapvetően én az ünnepek alatt is próbálok két szabályt betartani. Egyrészt próbálok kevesebb szénhidrátot enni, ám ez sokszor lehetetlen. Másrészt, ha mégis elcsábulok, próbálom nagyon rövid ablakban tenni ezt. A normál étkezéseim eleve nyolc órásak naponta, karácsonykor egy négy órás volt csak. És mivel ezt tudtam előre, így készültem 5 gramm glicinnel arra, hogy a vércukrom gyorsan stabilizálódjon.”
Lakatos Péter - 50 évesen, remek formában! (Fotó: Lakatos Péter)
Lakatos Péter - 50 évesen, remek formában! (Fotó: Lakatos Péter)

A népszerű sportember / edző / coach szerint nagyon fontos, hogy ha tudjuk, hogy nagy lesz a csábítás és meg fog nőni a szénhidrát-bevitel, akkor igyekezzünk 8 órába szorítani az étkezés időtartalmát, mert 8-12 óra kell ahhoz, hogy a szervezet észlelje az energiában beálló változást, és átváltson az autofágia folyamatára, vagyis takarításba kezdjen.

Ha „túlzásokba” estünk az étkezés terén, akkor ez a 8-12 óra 8 órára való csökkentést indokolt. Ennek ellenére persze még mindig előfordulhat, hogy a testünkön nem kívánt változásokat tapasztalhatunk, ám ennek mértéke sokkal kevesebb, mintha nem ügyelünk az autofágiára.  

Aki kissé – vagy nagyon – bezsírosodott a decemberi vendégjárás során, az januárban mindig bőszen megígéri magának (esetleg a párjának), hogy változtatni fog az életmódján, s még azok is gyakrabban járnak el az edzőtermekben az év első hónapjaiban, akik egyébként nem estek át jelentős testi változásokon, mert az új év valamiért mindig megkívánja a fogadalmakat.

Ilyenkor megtelnek a konditermek, alig lehet hozzáférni a különböző gépekhez, nincsen hely a csoportos edzéseken, aerobik-on is szinte egymásba ütköznek az izzadó hölgyek, a spinning kerékpárokat is hamar lefoglalják hetekkel előre, a kettlebelleket is sokkal több kéz izzítja és mindenki tényleg hinni akarja, hogy most aztán edzeni fog egész évben, hiszen „új év, új élet”, egészséges lesz és a táplálkozására is ügyelni fog. – Mindez kitart maximum két hónapig. Aztán visszatér minden a korábbi állapotba, s aki az előző októbert is a fotelben töltötte a tévé előtt, az újra visszaveszi a megszokott, kényelmes pozíciót.

Minden fronton azt látjuk, hogy a január és a február a „fellendülés” időszaka, aztán elvész a lendület. Kiderül, hogy a célok csak álmok voltak, melynek sem realitása, sem tervezettsége nem volt – így hogy is sikerülhetett volna? Pedig jó tervezéssel nem is biztos, hogy lehetetlen a megfogalmazott cél."

A cikk folytatása elolvasható az alábbi linkre kattintva:

https://www.fmc.hu/2020/01/13/uj-ev-uj-elet-avagy-edzes-az-unnepi-tuleves-utan/

Szavazás

Mi a legfontosabb, amit magaddal vinnél egy lakatlan szigetre?
  • Votes: (0%)
  • Votes: (0%)
  • Votes: (0%)
  • Votes: (0%)
  • Votes: (0%)
Total Votes:
First Vote:
Last Vote:
 
 

Kiemelt partnereink

FehervariHirek logo

Fonix logo

OKK logo

KNyKK logo

Velence logó

2020. május 29. péntek 20:39,
Magdolna napja van.

Időjárás

 
JSN Epic is designed by JoomlaShine.com