Alacsony szénhidrát és magas zsírbevitel - ez a ketogén diéta lényege, mely több energiát, minőségibb alvást, kiváló állóképességet és zsírtalanabb testet ígér mindenkinek. "A ketogén diéta lényege az, hogy a táplálékbevitel során a makro tápanyagok arányával, a kalória csökkentésével, esetleges böjtel vagy időben korlátozott étkezéssel a szervezet dominánsan már nem a glükózból nyer energiát - ATP - hanem a zsírsavakból, ketontestekből. Ennek hatására jön létre a ketózis nevű állapot, ami nem keverendő össze a ketoacidózis nevű állapottal, amely életveszélyes.” – tudtam meg Lakatos Pétertől.

Bővebben: Minden, amit a ketogén diétáról tudni érdemes

Fáradhatatlan és tántoríthatatlan az egykori maratoni futó, Kovács István, ha az olimpiáról, a télapóról, a húsvéti nyúlról, a környezetvédelemről és a gyerekekről van szó. A sokak által csodabogárnak tartott sportember az aktív versenyzéssel felhagyva, immár csaknem három évtizede minden tőle telhetőt megtesz a gyerekek körében az olimpiai eszme és a futás népszerűsítéséért, amit különböző jótékony célokkal köt össze. Először akkor hallotta nevét az ország, amikor 1992-ben az ötkarikás játékok tiszteletére Fejér megyéből az olimpia helyszínéig, Barcelonáig futott, 2300 km-t teljesítve, majd több komoly hazai vállalást követően 1998-ban a "Világ Mikulásának" rezidenciájáig, az északi sarkkörön elhelyezkedő Rovaniemi városáig kocogott a finnországi Lappföldre. Azóta az "igazi hószakállú" magyar nagykövete is. Most - miközben zajlanak a mikulásfutás eseményei -, újra az olimpia került Kovács István célkeresztjébe.

Bővebben: Újra az olimpia jegyében futna

Tudtad, hogy megfelelő légzéssel optimalizálhatod sportoláskor a regenerációt és direktben tudod növelni a teljesítményedet? Egyszer már írtam arról, hogy az edzés minősége, eredményessége nem csak azon múlik, hogyan étkezünk, mennyit edzünk, milyen táplálék-kiegészítőket használunk, hanem fontos a regeneráció is, mely magába foglalja a minőségi pihenést, az edzésmentes napokat. Mindemellett más is befolyásolhatja edzésünk „sikerességét”, ez pedig egy olyan terület, melyet a sportolók és az edzők általában alul értékelnek. Ez pedig a légzés.

Bővebben: Urald a légzésed, növekedni fog a teljesítményed!

Az alvás mennyisége és minősége mindenkinél változó, az azonban egyénenként eltérő, hogy kinek mi jelenti a pihentető alvást. Szakértőkkel konzultálva körbejártuk a témát, ennek alapján kijelenthető, hogy egy felnőtt ember napi alvásszükséglete 7 és 8 óra között mozog, de nem elég, ha csak a mennyiségre figyelünk. Az is fontos, hogy mennyire zavartalan az alvással töltött idő. Ha például valaki nehezen alszik el, az éjszaka folyamán többször felriad, vagy az alvási apnoe (horkolásos légzési zavar) tünetei jelentkeznek nála, akkor akár 10-12 óra alvás után sem tud a szervezete regenerálódni.

Bővebben: Nem mindig a sok alvás a jó alvás

Szürke, ködös, eső áztatta, de minimum borongós reggel, fél 8 van, de még sötét, rég készülni kellene a munkába, de felkelni sincs kedvem, sőt, semmihez sincs... Ugye, ismerős szituáció? Ez vajon a tipikus őszi fáradtság, levertség, ami egyszerűen tudat alatti hozzáállás kérdése? Netán más mentális, esetleg fizikai okai vannak a jelenségnek? Bizony, sok a kérdőjel, azonban ezeket a folytatásban kiegyenesítjük!

Bővebben: Friss gyümölccsel a fáradtság ellen

1. oldal / 69

Szavazás

Mi a legfontosabb, amit magaddal vinnél egy lakatlan szigetre?
  • Votes: (0%)
  • Votes: (0%)
  • Votes: (0%)
  • Votes: (0%)
  • Votes: (0%)
Total Votes:
First Vote:
Last Vote:
 
 

Kiemelt partnereink

FehervariHirek logo

Fonix logo

OKK logo

KNyKK logo

Velence logó

2019. december 9. hétfő 08:22,
Natália napja van.

Időjárás

 
A weboldalt készítette Máté Gábor Főszerkesztő: Mátay Balázs, Kapcsolat: info@media24.hu. Admin: admin@media24.hu.